Untuk Jadi hebat tidak perlu jadi org lain,jadilah DIRI SENDIRI *_*

Untuk Jadi  hebat tidak perlu jadi org lain,jadilah DIRI SENDIRI *_*

Sunday, December 27, 2009

"To forgive is to set prisoner free and discover that the prison is you" -Lewis Smedes

Aku suka dengan kata2 di atas dan ingin nak share dengan u all semua..

Bukan mudahkan untuk memaafkan kesalahan org terhadap kita kan? Tapi, dari pengalaman ku sendiri..
memaafkan bukanlah suatu perkara yg sukar..kerana tiada siapa manusia di dunia ini yg sempurna...setiap insan pernah melakukan silap..betul kan? That's mean..kita pun pernah buat silap..kan? Kalo kita x maafkan org..bgmana org nak maafkan kita..

Dulu,maksud aku dulu tu,.zaman aku budak2..masa aku blum akil baligh..hehe..bukannya dulu tu bemaksud tahun lepas atau 5 tahun lepas ke..hehe..

Dulu,aku pun susah nk maafkan org..tp semakin aku dewasa...semakin aku byk mbaca...semakin aku di motivasikan dengan pakar2 motivasi yg terkemuka di negara dan luar negara..aku kini semakin matang dan mgerti erti sebuah kemaafan...

Pada mula..mmg sukar...tp kena la istiqamah..akhirnya aku berjaya dan aku bahagia..jiwa aku tenang..dan hari2 yg aku lalui terasa mudah dan yg paling penting..hati aku tidak ada ruang utk myimpan dendam pada sesiapa pun...bukan xde ruang..memang aku yg xkan benarkan "anasir2 negatif" itu mjenguk ke dalam hati ku ini,..

Tak percaya cuba lah...setiap malam sebelum kita tidur...maafkan lah semua org yang ada buat salah atau myakiti hati kita...InsyaAllah..kita akan dapat tidur dengan lena..dan bgn esok harinya dengan wajah dan hati yg teramat ceria...Syukur Alhamdulillah..ini semua nikmat dan anugerah Ilahi...amin,..

Ok la..aku rasa cukup takat ni..pjg2 nanti...ada yg kebosanan lak mbaca nyer..kan? Panjang umur..dan ada lagi cerita..nanti kita share lagi...

Tingkatkan prestasi...kurangkan kontroversi...renung2 kan lah..:)

Wasalam

No comments:

Post a Comment