Untuk Jadi hebat tidak perlu jadi org lain,jadilah DIRI SENDIRI *_*

Untuk Jadi  hebat tidak perlu jadi org lain,jadilah DIRI SENDIRI *_*

Sunday, December 27, 2009

Adakah aku Penganggur atau Ibu Mithali...*-*

Hari ni telah lebih 5 bulan aku tidak bekerja...adakah aku penganggur? Atau betulkah tindakan yg aku ambil utk mjadi surirumah sepenuh masa demi utk kebaikan baby yg baru aku lahirkan pada 26 Oct 2009 yg lalu..[ baby of the year :) ]

Kdg2 aku x pasti dengan keputusan yg aku ambil ini..tapi  kini aku kena bulatkan hati dan tekadkan semua matlamat hidup aku mulai HARI ini..apa jua keputusan dan tindakan yg aku amik arini akan mberi kesan kepada masa depan ku..biarkan lah..yg penting bagi ku..aku hidup untk HARI ini...kerana hari esok blum pasti untuk ku,..seperti kata dalam sebuah lagu...MATI adalah pasti..dan HIDUP InsyaAllah..jadi, aku ingin manfaatkan setiap peluang yg ada HARI INI..bukan SEMALAM yg dah berlalu dan x mgkin kembali lagi dan bukan ESOK yg blum pasti...:)

Ramai yg kata..syg..ada degree tp dok kat rumah jaga anak..erm..biar lah apa yg ingin mereka katakan..kerana aku tahu apa yg aku buat..bukan lah mjadi satu DOSA besar seorang yg berkelulusan tinggi tinggal di rumah mjaga anak2 dan menguruskan suami,bukan? Jadi, biarlah apa yg mereka ingin katakan...fikirkan...penat mulut mereka bercakap nanti,..diam lah mereka,kan? hehehe..

Hidup ini mudah..jgn kita sulitkan dengan mbuat pandangan yg negatif...

Ok lah..sebenarnya byk perkara yg ingin aku kongsikan tp masa x mgizinkan..sebagai seorang isteri dan ibu..keluarga adalah mjadi keutamaan ku..

Aku mmg minat bidang penulisan,tp bila dh lama x menulis ni..ntah apa2 jugak ayat yg aku tulis ni..
xpela..ini hanyalah satu permulaan..mudah2an dengan niat yg murni dan sokongan dari anda semua..InsyaAllah..penulisan aku di blog ni akan semakin improve...doakan yer...

Wasalam

No comments:

Post a Comment